My Blog

Itt az idő az autóklíma fertőtlenítés beütemezésére!

Miért fontos az autóklíma fertőtlenítés?

Azt gondolnánk, hogy hiszen tél van, mit foglalkozzak én a légkondival, vagy akár az autóklíma fertőtlenítéssel? Pedig pont, hogy most kellene elgondolkodnunk rajta, amikor nem használjuk, ezáltal pont ideális az idő rá, hogy kicsit szervízeljük autónk ezen alkatrészét is.

Azt feltehetőleg mindannyian tudjuk, hogy a klíma hűt, és néha csöpög. Ez egész egyszerűen azért van, mert a hűtés során az utastér meleg levegője hirtelen összetalálkozik a megtermelt hideggel, hiszen ez az, amit lehűt a rendszer. És ilyenkor kicsapódik a levegő nedvességtartama – az esőképződést talán még nem nyelte el emlékeink közt a felejtés feketesége. Nos, hogy ez hogy is jön az autóklíma fertőtlenítéshez? Úgy, hogy ezeket a langymeleg nedvességfoltokat, amik ráadásul jó mélyen beékelik magukat a klímarendszerbe, egyenesen imádják a különféle baktériumok és gombák. Megtelepednek, elszaporodnak és sok baj okozójává válnak.

Egyfelől büdös lesz. Minden, ami a szellőzőből árad, hordoz majd egy enyhén erjedt, bomló szagot. Hozzátenném, ha már ezt érezzük, rég esedékes lett volna a klímatisztítás és vélhetően hetek óta igen egészségtelen dolog a kocsiban tartózkodni. Ugyanis a nagyobbik baj, hogy ezek a gombák, baktériumok a szellőzőn át közvetlenül az utastérbe jutnak, mi meg belélegezzük. Hovatovább a klíma eleve szárítja a nyálkahártyákat, így igazából csak akkor könnyíthetnénk meg jobban a bacik, gombák dolgát, ha lenyalogatnánk őket. Gusztán hangzott ugye? Hát akkor, ha nem akarsz rendre megbetegedni, összevissza köhögni, könnyezni, akár allergiás rohamot kapni a kocsiban, áldozz rá egy keveset és takarítsd ki a klímát!

Milyen autóklíma fertőtlenítés módszerek vannak?

Természetesen vannak itt is sufnituning házi módszerek, ezekből az egyik legelterjedtebb az autóklíma tisztító hab használata. Az elv lényege, hogy a be és kimeneti oldalt is megküldjük a spray-ből áradó habbal és aztán hagyjuk hatni. Szóval az első lépés, hogy a légbeszívó üreget megtaláljuk, és a spray jó felét odanyomjuk. A maradékot aztán az utastérben a szellőzőnyílások közt oszlassuk el egyenlően. Nagyjából tizenöt perc alatt hat és kész is az autóklíma fertőtlenítés. Persze a habot el kell távolítani, amire a legegyszerűbb, ha minden ajtót kinyitunk, így kellő huzatot hozunk létre, aztán indítsuk be a motort és járassuk úgy még negyed óráig a klímát. A hab jó eséllyel elpárolog. Rosszabb esetben összeáll egy nagy vizes tócsává és megbirizgálja az elektronikát, de ehhez elég balfék módra kellett fújnunk. A hátulütő inkább abban nyilvánul meg, hogy persze, sok helyen annyi a baciknak, és kellemes illat terjeng ennek bizonyítékaként a kocsiban, de azért a legmélyebb, legeldugottabb zugokba ez ugyan nem ért el. Úgyhogy ezt inkább afféle ideiglenes megoldásnak mondanám autóklíma fertőtlenítésre.

Az autó szellőzőrendszer tisztítása megoldható úgynevezett folyékony autóklíma fertőtlenítéssel is. Ez már valamivel advancedebb verzió, amely légnemű anyagként barangolja be a klíma belső rendszereit is. Afféle „füstbombát” képzeljünk el. Jól lezárjuk az utasteret – ablak fel, ajtók be – szellőzőket nagyra tárjuk, klímát járatva pedig beindítjuk a füstölgést. Az autóklíma fertőtlenítés pár perc alatt átjárja a rendszert. Annyival jobb, mint habos babos, hogy a belső zugokba is elér. Hátránya azonban ennek is van, hiszen mindkét módszer vegyszereken alapszik. Márpedig az oké, hogy megöltük a bacikat, gombákat, de mi magunk aztán ugyanezt a vegyszert fogjuk szagolgatni legközelebb, ha beülünk. Szóval végülis a bacik helyett a vegyszerek lesznek ránk mostantól károsak.

Profi autóklíma fertőtlenítés módszerek

Egyik legnépszerűbb megoldás az ózon tisztítás autóban. Itt már nem vegyszerekkel dolgoznak, hanem egy generátorral instabil ózon molekulákat hoznak létre és ezeket juttatják az utastérbe – persze ekkor is jól lezártuk a kocsit és minden szellőzőt nyitottunk, klímát járattuk. Az ózon, talán emlékszünk rá tanulmányainkból, három oxigén molekulából áll és rendkívül instabil. Hogy úgy mondjam, kötődni szeretne bármihez, de tényleg bármihez. Ennek során pedig leoxidál mindent, de tényleg mindent. Ami pedig oxidréteget kapott, az többet nem lesz táptalaja a baciknak, gombáknak. Annak ellenére, hogy ez az autóklíma fertőtlenítés nem vegyszerekre alapul, azaz nem használ klórt se, sokkal hatásosabb annál, úgyhogy win-win! Budapest környékieknek ajánlom a http://cool-mobil.hu/klimatisztitas-fertotlenites/ oldalát ózonos tisztításra!

Létezik emellett még ultrahangos autóklíma fertőtlenítés is, itt mikronokra bontják a tisztítószert, és azt rezegtetve garantáltan eljuttatják a legeldugottabb sarkakba is. Ezután képződik egy vékony filmréteg a belső rendszerben, ami hasonló szerepet lát el, mint fent az oxidréteg: késlelteti a bacik újbóli elszaporodását. A direkt autóklíma tisztítás kevésbé népszerű módszer, itt nagy nyomáson juttatják be a hatóanyagot, olyan erővel, hogy kvázi leborotválják a szennyeződéseket.

Az autóklíma fertőtlenítés mellett ne feledkezz meg a töltésről!

Érdemes ilyenkor az klíma gáztartályát is lecsekkolni ilyenkor. Az autóklíma töltés árak 2020 Januárjában még hasonló magasságokban mozognak, mint tavaly, és kifejezetten érdemes beruháznunk. Ugyanis a klíma használata a kocsi teljesítményét visszaveti – biztosan éreztük már kisebb motorú autóknál, hogy bizony, nem mindegy. Hát akkor már igazán nem árt, ha azt is megnézzük, hogy a gáztartály hogy áll, mert a klíma hatékonysága ezzel összefügg. Ha már nehezebben gyorsul a kocsi, legalább legyen hatékony a klíma cserébe, nem?